Home / Noutati / Pasagerii pot cere despagubiri de sute de euro companiilor aeriene pentru intarzieri sau pentru alte probleme

Pasagerii pot cere despagubiri de sute de euro companiilor aeriene pentru intarzieri sau pentru alte probleme

Pasagerii pot cere despagubiri de sute de euro companiilor aeriene pentru intarzieri sau pentru alte probleme
Legislatia europeana include prevederi cu privire la raporturile dintre companiile aeriene si pasageri, însa acestia din urma sunt supusi abuzurilor, din cauza faptului ca nu-si cunosc drepturile. Cele mai frecvente cazuri sunt întârzierile curselor, potrivit News.ro.

Legislatia in materie prevede o serie de conditii pe care companiile aeriene trebuie sa le respecte cand survine o intarziere. Acestea profita de faptul ca pasagerii nu-si cunosc drepturile si isi permit sa incalce prevederile legale, arata News.ro.

De asemenea, si incalcarea prevederilor ramane nesanctionata, deoarece pasagerii nu cunosc faptul ca pot cere despagubiri de sute de euro de la companiile care nu le-au respectat drepturile.

Romanii circula din ce in ce mai mult cu avionul, atat in cazul vacantelor in strainatate, cat si pentru deplasari interne. Cele mai vizate sunt companiile low-cost si tocmai acestea sunt si cel mai frecvent in centru scandalurilor privind intarzierea curselor.

Pasagerii ar trebui sa stie nu doar ce drepturi au, in cazul in care survin astfel de intarzieri, cat si faptul ca, in anumite conditii, pot cere despagubiri destul de insemnate, ceea ce se intampla extrem de rar tocmai din cauza ca pasagerii nu cunosc acest lucru.

Intarziere, in legislatia de specialitate, se considera atunci cand un avion pleaca cu 3 ore (sau mai mult) mai tarziu decat ora stabilita. In aceasta situatie, compania aeriana are obligatia de a oferi gratuit pasagerilor mese si bauturi intr-o cantitate direct proportionala cu durata intarzierii. De asemenea, compania aeriana trebuie sa faciliteze fiecarui pasager doua apeluri telefonice si trimiterea de mesaje scrise.

In cazul in care compania anticipeaza ca intarzierea va fi mai mare de o zi, aceasta trebuie sa asigure pacientilor gratuit cazare, precum si transportul pana la aceasta si inapoi la aeroport.

Conform pasagercudrepturi.ro, pasagerii au dreptul sa ceara despagubiri atunci cand decolarea, respectiv aterizarea au loc cu mai mult de 3 ore intarziere, dupa cum urmeaza:

250 de euro pentru cursele mai scurte de 1.500 Km; 400 de euro pentru zborurile intracomunitare de peste 1.500 Km si toate zborurile cu distante cuprinse intre 1.500 Km si 3.000 Km; 600 de euro pentru toate celelalte zboruri.

Detalii, pe Economica

marti, 11 aprilie 2017, 191 afisari
perfect-tour.ro

Cautare avansata

Gaseste rapid adresa si harta unei locatii

Cele mai noi evenimente

    Nu sunt evenimente recomandate!

Cele mai noi stiri